MENY-Knapp

SOME?

Sosiale medier (forkortet SOME) er en betegnelse brukt for tjenester som Facebook, Instagram, LinkedIn, etc.

Aldri før har det vært enklere å kommunisere med kunder på tvers av plattformer.

Bygg bedriftens identitet på sosiale medier.

Forstå målgruppen din og kommuniser deretter.

Før man setter i gang med å publisere innlegg er det viktig å forstå hvem kundene dine er. Dersom du har en ung kundegruppe vil det være lurt å fokusere på eksempelvis TikTok og Instagram. Er den typiske kunde eldre, vil mest sannsynlig Facebook være et godt alternativ.

Identitet

Gi kunder innsikt i arbeidshverdagen!

Det er mange måter å gi kunder innsikt i tjenester/produkter du leverer.

Man ser stadig oftere store corporate-kontoer på blant annet TikTok som slenger seg på diverse "trender", altså publisering av videoer som foregår i et populært format - ofte som en kombinasjon av filter/skuespill hvor formålet med videoene er å virke trendy, kul og relevant for publikummet. Tips og triks, blogginnlegg, Q&A's og konkurranser er andre eksempler på hvordan man kan skape engasjement på tvers av plattformer.

Gjøre det selv?

Gjør-det-selv

Bli kjent med kundene dine!

Sosiale medier tilbyr en unik sjanse for bedrifter til å gjøre seg kjent med kundene sine og ikke minst kan man sette en helt unik "tone of voice" for bedriften. (Altså hvorvidt "karakteren" til bedriften eksempelvis fremstår som gøy og uformell eller seriøs og formell). Mange bedrifter i dag har lykkes godt på tvers av sosiale kanaler og noe av det lureste du kan gjøre er å engasjere deg i bedriftens sosiale medier.